6 trendov obsahového marketingu v roku 2019

Obsahový marketing je jedným z najrýchlejšie sa meniacich odvetví v marketingu. Preto je nevyhnutné, aby ste boli o najnovších trendoch obsahového marketingu dobre informovaný. Získate tak silnejšie postavenie na trhu.

Dlhá forma obsahu

Dĺžka obsahu bude tento rok ešte dôležitejšia, keďže vyhľadávače vo výsledkoch vyhľadávania lepšie hodnotia dlhšie príspevky a čitatelia čoraz viac hľadajú dôveryhodnejšie zdroje. Obsah by mal mať viac ako 2 000 slov, aby sa mohol považovať za dlhý formát. Nedávna analýza spoločnosti BuzzSumo, ktorá sa týkala viac ako 100 miliónov článkov, ukázala, že obsah s dlhou formou má tendenciu osloviť väčšie publikum. Okrem toho, čím dlhší je obsah, tým väčšia je pravdepodobnosť jeho zdieľania. Dôležité je mať na pamäti, že tvorbou dlhého obsahu nesmieme strácať čitateľov čas, ale poskytovať relevantné a dôveryhodné informácie, ktoré mu môžu byť prínosom. Nielenže vyhľadávacie nástroje a čitatelia budú uprednostňovať váš obsah, ale tiež ukážete, že ste dobre zorientovaný v téme, ktorej sa venujete. Tvorba krátkeho obsahu je časovo menej náročná, ale želané výsledky s ňou nedosiahnete tak, ako s tvorbou dlhého obsahu.

Zamerajte sa na tvorbu webinárov, internetového a žívého video prenosu

Výskum dokazuje nepopierateľnú hodnotu video marketingu. Správa Animoto z roku 2017 zistila, že u 64 % spotrebiteľov zhliadnutie videa na internete vedie k priamemu nákupu. Video bude naďalej zvyšovať svoju dôležitosť, pričom sa predpokladá, že do roku 2021 bude predstavovať 82 % z celosvetového internetového prenosu. Výskum z Aberdeenu tiež poukázal na to, že obchodníci, ktorí používajú video, zvyšujú svoj príjem o 49 % rýchlejšie ako tí, ktorí ho nevyužívajú.

Pri tvorbe video obsahu dbajte na tieto pravidlá:

  • tvorte pútavý a jedinečný obsah,
  • obsah musí fungovať na mobilných zariadeniach,
  • obsah pridávajte v pravidelných intervaloch.

Hlasové vyhľadávanie naberá na popularite

Spotrebitelia dnes využívajú hlasové vyhľadávanie viac než kedykoľvek predtým. Správa z roku 2017 od NPR a Edison Research ukázala, že 42 % Američanov ich označuje za „samozrejmosť“ a ich popularita sa zvyšuje. Tohtoročná verzia tej istej správy dospela k záveru, že hlasové vyhľadávanie sa stáva súčasťou nášho každodenného života a prináša dramatické zmeny v správaní spotrebiteľov. Čo to znamená pre váš marketingový plán pre rok 2019? Budeme pravdepodobne vidieť viac online publikácií s použitím audio obsahu, aby sme držali krok s požiadavkami spotrebiteľov. V roku 2019, by mal váš marketingový plán zahŕňať úsilie prispôsobiť stratégiu optimalizácie pre vyhľadávače (SEO), tak aby boli schopné reagovať na hlasové vyhľadávania spotrebiteľov. Formulácia slov pri písomnom vyhľadávaní je totiž u spotrebiteľov úplne iná, ako pri hlasovom vyhľadávaní.

Chatboti – vždy priateľskí online pomocníci

V uplynulých rokoch podniky čoraz viac využívali chatbotov na zvyšovanie angažovanosti zákazníkov. Projekt Grand View Research predpovedá, že odvetvie chatbot bude výrazne rásť, keďže spoločnosti môžu výrazne znížiť prevádzkové náklady. Zlepšenie technológie umelej inteligencie znamená, že chatboti môžu byť oveľa viac prispôsobený požiadavkám zákazníkov. Kvalitný chatbot môže odpovedať na otvorené otázky a používať metódy prirodzeného jazykového prejavu, aby našiel najlepšie odpovede na často kladené otázky. Chatboti tiež pomáhajú spoločnostiam udržiavať štandardnú úroveň služieb zákazníkom – nikdy nie sú netrpezliví, nahnevaní a podobne. Okrem toho môžu ponúkať 24-hodinovú zákaznícku podporu, pričom uchovávajú komunikáciu so zákazníkom. V roku 2019, možno budete chcieť zvážiť výhody chatbotov ako efektívneho marketingového nástroja pre vašu spoločnosť.

Trendy obsahoveho marketingu
Váš obsah sa na trh neuvedie sám. Tak na čo ešte čakáte?

Sociálne média budú v kurze aj v roku 2019

Ak ste sa v rámci vášho podnikania ešte nezačali sústrediť na sociálne médiá, určite v tomto roku naplánujte ich začlenenie do svojho marketingového plánu . Ak ste vo svete sociálnych médií nováčik, začnite s Facebookom. Údaje z výskumného centra Pew potvrdili, že Facebook naďalej dominuje sfére sociálnych médií. Možno budete chcieť zvážiť aj Twitter, LinkedIn a Instagram, v závislosti od vašej klientely. Údaje z výročnej správy spoločnosti Global Digital spoločnosti We Are Social ukázali, že Instagram naďalej vykazuje konzistentný rast. Najväčším nárastom používateľov bol však LinkedIn, ktorý v roku 2018 dosiahol 145 % nárast počtu používateľov. Hoci LinkedIn stále má čo dobiehať, je trend smerujúci nahor a nemal by sa prehliadať v roku 2019. Bez ohľadu na to, koho sa snažíte osloviť, je takmer 100 % zárukou, že používajú nejakú formu sociálnych médií, takže váš obsahový marketingový plán by mal tieto platformy maximálne využiť.

Vybudujte si dôveru u vašich spotrebiteľov

To, čo klienti naozaj chcú, je pochopiť vaše podnikanie. Prieskum globálnej spotrebiteľskej štatistiky od roku 2018 od spoločnosti PwC odhalil dôležitosť dôvery spotrebiteľov v značku počas rozhodovacieho procesu. Štúdia o autentickosti spoločnosti Cohn & Wolfe z roku 2017 potvrdila nielen to, že spotrebitelia hodnotia autentickosť pri rozhodovaní, či dôverujú značke, ale aj to, že 91 % z nich je ochotných odmeniť značku za jej autentickosť. Spotrebitelia sú dokonca ochotní za autentickú značku zaplatiť viac. Podtón poctivosti a autenticity môže prilákať typy klientov, s ktorými budete skutočne chcieť pracovať. Obsahový marketing nie je len o písaní dobrých príspevkov. Ak chcete dosiahnuť čo najlepšie výsledky, budete sa musieť ubezpečiť, že máte nielen skúsených copywriterov, ale aj kvalitných ľudí z technickými znalosťami, brilantných grafikov, šikovných kameramanov a kreatívnych fotografov, ktorí rozumejú každému kroku procesu obsahového marketingu. Podeľte sa s nami v komentároch o to, ako k obsahovému marketingu pristupuje vaša firma.

  • Komentáre
  • Podobné články
0
Novinky Technológie

Jeff Bezos hovorí o svojich plánoch kolonizovať mesiac

0
Technológie

Instagram môžete odteraz používať aj bez aplikácie

0
Novinky

Máme firmy podporovať na ich ceste k udržateľnosti alebo byť ich kritikmi?

Navigácia

Magazíny