7 najčastejších marketingových chýb začínajúcich podnikateľov

Marketing vašej firmy patrí medzi tie najzaujímavejšie časti podnikania, pretože neexistuje jediný všeobecný príklad toho, ako váš podnik propagovať. Marketingové aktivity si môžete prispôsobiť podľa vášho produktu tak, ako vám to vyhovuje najviac.

Aj napriek tomu existujú chyby, ktorým sa niektorí podnikatelia nevyhnú. Na jednej strane sú naše vlastné chyby najlepšou lekciou, no niektorým z nich ľahko predídete a ušetríte tak čas aj peniaze. Tu je 7 najčastejších marketingových chýb, ktorým by ste sa mali vyhnúť na začiatku online podnikani.

Nemáte marketingový plán

Marketingové aktivity bez marketingového plánu úvodného auditu a prieskumu konkurencie je ako kupovať mačku vo vreci. Neviete, čo kupujete a či vám to prinesie úžitok, ktorý očakávate. Môžete mať šťastie a dosiahnuť výsledok, ktorý chcete, ale je viac než pravdepodobné, že vás to bude stáť viac peňazí a času. Tak, ako potrebujete podnikateľský plán na začiatku podnikania, potrebujete aj marketingový plán, ktorý vás usmerní a pomôže vám dosiahnuť želané výsledky. Uistite sa, že ho máte detailne vypracovaný. V najideálnejším prípade sa zverte do rúk odborníkom v odbore, ktorí vám poradia ako postupovať pri plánovaní marketingových aktivít efektívne.

Neviete, čo robí váš podnik výnimočným

Vaša firma je iná ako ostatné spoločnosti – práve kvôli tomu ste začali podnikať. Definujte si hneď na začiatku, v čom sa líšite od konkurencie, aká je vaša konkurenčná výhoda. Budujte na tom vaše marketingové aktivity.

Ľudia pracujúci nad stolom
Zistite, v čom ste ako podnik jedinečný.

Snažíte sa predať všetkým, bez rozdielov

Najčastejšou chybou malých podnikateľov je, že všetkých ľudí považujú za potenciálnych zákazníkov. Ak aj ponúkate produkt, ktorý je pre široké publikum, pri marketingových aktivitách musíte toto publikum zúžiť na cieľovú skupinu. Vďaka tomu budete môcť prispôsobiť svoje marketingové aktivity užšiemu publiku a vaše kampane budú mať väčší úspech.

Podceňujete silu word-of-mouth marketingu

WOM, alebo word-of-mouth marketing, je tá najlacnejšia reklama, akú môžete získať. Ak sú vaši zákazníci spokojní, radi sa o váš produkt alebo službu podelia so svojou rodinou, kolegami a kamarátmi. Okrem toho, že prináša nových zákazníkov, môže prispieť k opakovaným nákupom. Vyzvite vašich zákazníkov, aby sa o spokojnosti s nákupom podelili so svojimi blízkymi.

Nevyužívate potenciál sociálnych sietí

Sociálne siete sú dôležitou súčasťou marketingového mixu. Efektívne sú hlavne pre menších a stredných podnikateľov, ktorí chcú zvýšiť povedomie o svojej značke, zdieľať obsah svojej web stránky či vytvárať špeciálne akcie a súťaže. Komunikácia so zákazníkmi a fanúšikmi hrá pri rozbiehaní novej značky dôležitú úlohu. Prezentujte sa aktívnym profilom na sociálnych sieťach, ktoré používa vaše cieľové publikum.

Odmietate vyskúšať nové marketingové aktivity

Rutiny sú pre vás dobré v iných oblastiach podnikania, kedy vám ušetria čas a zvýšia vašu produktivitu. V marketingu sa im radšej vyhnite. Marketing sa neustále mení a ak chcete propagovať podnikanie sústavne, nesmiete sa báť nových zmien v marketingovej stratégii.

Ignorujete aktivity konkurencie

Nezabúdajte na prieskum aktivít, ktoré v marketingu a obchode vykonáva vaša konkurencia. Môžete začať jednoduchým vyhľadávaním v Google, zistiť, ako sa podobné značky prezentujú na sociálnych sieťach, čím sa líši ich webová stránka od tej vašej. Keď už budete mať základné informácie o ich podnikaní a vystupovaní, môžete spraviť SWOT analýzu každého hlavného konkurenta. SWOT analýza predstavuje silné a slabé stránky, príležitosti a riziká. Môžete pomocou nej odhaliť spôsoby, ako poraziť vašu konkurenciu. 

Keď už viete, čomu sa vyhnúť, môžete si vytvoriť marketingový plán a osloviť vašich potenciálnych zákazníkov tým správnym spôsobom.

  • Komentáre
  • Podobné články
0
Lifestyle Rady a tipy

Ako na čistú myseľ a produktivitu podľa autora Bullet Journalu

0
Rady a tipy

Chcete sa venovať podcastingu? Vieme, čo budete potrebovať

0
Financie Rady a tipy

Fyzická a právnická osoba – v čom sa líšia?

Navigácia

Magazíny