5 vecí, na ktoré treba myslieť pred spustením digitálnej kampane

Chcete rozbehnúť svoj online biznis? Digitálny marketing môže mať výborný dopad na vaše podnikanie, ak je kampaň zvládnutá správne. Pred tým, než investujete svoje peniaze a čas do marketingovej kampane, je potrebné zvážiť niekoľko vecí.

Aká je výška vášho rozpočtu?

Spustenie úspešnej marketingovej kampane v online prostredí si vyžaduje dostatok času, trpezlivosti a áno, aj dostatok peňazí. V online marketingu skrátka dostanete to, za čo zaplatíte. Váš rozpočet by mal byť prispôsobený vašim cieľom a efektívne rozdelený medzi jednotlivé kroky kampane. Ak investujete všetky svoje peniaze do web stránky, nezostane vám žiadny rozpočet na PPC kampaň alebo spoluprácu s influencermi. 

Nezabúdajte na to, že digitálny marketing zahŕňa viac, než vytvorenie jednoduchej stránky. Ide o celú stratégiu, ktorá vám pomôže dosiahnuť stanovené ciele. Narábajte so svojim rozpočtom opatrne a vopred si premyslite, akými spôsobmi chcete svoju značku prezentovať. Využijete aj sociálne siete a obsahový marketing?

Aká je vaša cieľová skupina?

Ak zvažujete naštartovanie digitálnej kampane, myslite na svoje publikum. Vyprofilovanie cieľovej skupiny je dôležité pri všetkých formách marketingu. Poznať svojich ideálnych zákazníkov je dôležité, pretože každá reklama pracuje s psychológiou človeka. Potreby a obavy ľudí sa líšia v súvislosti s ich vekom, pohlavím a bydliskom. 

Cieľová skupina
Zistite, kto sú vaši zákazníci a akým spôsobom konzumujú reklamu.

Aký je zmysel a cieľ kampane?

Sústreďte sa na konkrétny cieľ, ktorý chcete svojou online aktivitou dosiahnuť. Bez jasného merateľa úspechu nemôžete vedieť, či kampaň stála za to, alebo nie. Váš cieľ by mal byť realistický vzhľadom na rozpočet. Môže ísť o zvýšenie predaja konkrétneho produktu, budovania povedomia o vašej značke, zasiahnutie novej cieľovej skupiny, alebo návštevy stránky či získanie e-mailových adries. 

Máte vypracovaný audit značky?

Audit značky je dôležitý bez ohľadu na to, aké marketingové kroky podniknete. Konzistentná komunikácia, vizuálny jazyk značky a dojem, ktorý vaša značka zanecháva, je základom úspechu. Od loga až po príspevky na sociálnej sieti – značka by sa mala mať jasný spôsob komunikácie so zákazníkom. Vďaka nemu vás ľudia odlíšia od konkurencie a budú vám viac dôverovať. Pred kampaňou je dôležité ujasniť si, čo váš brand reprezentuje a ako hlavnú myšlienku previesť na všetky marketingové kanály.

Ako bude prebiehať komunikácia a koordinácia?

Či už pracujete s poradcom, grafikom, nakupujete reklamný priestor na konkrétnych stránkach, alebo spolupracujete s celou reklamnou agentúrou, komunikácia je kľúčom k vytvoreniu dobrej online kampane. Vaša účasť v tomto procese je dôležitá aj v prípade, že spolupracujete so skúsenými profesionálmi. Koordinácia jednotlivých oddelení aj samotných marketingových výstupov zabezpečí hladký priebeh celej kampane.

A čo potom?

Pred tým, než vaša značka vstúpi do digitálneho sveta, zvážte jej dlhodobé smerovanie. Prvou kampaňou to nekončí. Budovanie online prítomnosti je beh na dlhú trať a vyžaduje trpezlivosť. Viete, aké budú vaše ďalšie kroky? S celým procesom vám môžu pomôcť šikovné aplikácie pre efektívnejší marketing.

  • Komentáre

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of
  • Podobné články
0
Rady a tipy Trendy

Podnikať sa dá aj z bicykla na ceste okolo sveta

0
Novinky Rady a tipy

Daniari uviedli aktualizovaný program na elektronické podpisy. Koho poteší?

0
Novinky Technológie Trendy

Predávať či kupovať priamo cez Facebook? Na Slovensku sa spúšťa Marketplace

Navigácia

Magazíny