Spoločnosť Pantone využíva vyhlásenie farby roka ako nevtieravý komentár k aktuálnemu spoločenskému dianiu. Zatiaľ čo Ultra Violet spred dvoch rokov odkazovala na rovnosť LGBTQ a boj za práva žien, minuloročná Living Coral fungovala ako environmentálny odkaz.
Za farbu roka bola vyhlásená Pantone 19-4052 Classic Blue: „nadčasový a nestarnúci modrý odtieň“. Klasická modrá evokuje rozľahlú večernú oblohu, povzbudzuje nás, aby sme rozšírili naše myslenie nad rámec toho, čo je zrejmé. Vyzýva nás, aby sme rozmýšľali do hĺbky a rozšírili svoju perspektívu.
„Žijeme v dobe, ktorá vyžaduje dôveru a vieru,“ uviedla výkonná riaditeľka Pantone Color Institute, Leatrice Eiseman. „Je to tento druh stálosti a sebavedomia, ktorý vyjadruje Pantone 19-4052 Classic Blue, pevný a spoľahlivý modrý odtieň, na ktorý sa môžeme vždy spoľahnúť.“
Farba roka tradične určuje trendy v dizajne, marketingu, móde aj tradičnom umení. Hoci Pantone pri prezentácii klasickej modrej vyzdvihol čistú jednoduchosť a upokojujúcu povahu, niektorí ľudia poznamenali, že modrá farba má aj politické konotácie. Koniec koncov, 2020 je v USA volebným rokom.