Máme firmy podporovať na ich ceste k udržateľnosti alebo byť ich kritikmi?

Všetci spolu tvoríme spoločnosť, ktorej nemôže byť ľahostajná budúcnosť krajiny v ktorej žijeme. Pýtate sa, čo to vlastne tá udržateľnosť je? Je to rozvoj, ktorý napĺňa potreby súčasnej generácie bez ohrozenia možností budúcich generácií napĺňať svoje vlastné potreby. Firmy v súčasnosti zohrávajú kľúčovú úlohu na ceste k spoločenskej a environmentálnej udržateľnosti. Ich aktivity, priamo či nepriamo, pozitívne či negatívne, vplývajú na spoločnosť a životné prostredie.

Prinášame vám zoznam firiem ktorým záleží na udržateľnosti, a rozhodli sa podľa toho aj správať. Poďme sa bližšie pozrieť na ich aktivity, ktorými prispievajú k budovaniu udržateľného podnikania.

Accace

Niekedy stačí trochu inšpirácie od niekoho iného a hneď to ide ľahšie. Aj to dokázali zamestnanci Accace, keď sa zúčastnili výzvy s názvom  #niesomprizemny kde sa snažili navzájom inšpirovať ostatných v oblasti zero waste a minimalizmu. Vo firme prijali taktiež stratégiu “Triple P bottom line: People, Planet and Profit” (Tri základné P: ľudia, planéta a zisk), ktorá sa zameriava na vplyv aktivít a dosahovanie finančných výsledkov s ohľadom na životy ľudí a planétu. Takto dokázali, že dodržiavanie spoločenskej zodpovednosti je nevyhnutnou súčasťou úspechu modernej spoločnosti.

accace
Dodržiavanie spoločenskej zodpovednosti je nevyhnutnou súčasťou úspechu modernej spoločnosti.

Citi

Ako hovorí generálna riaditeľka Citibank Europe plc, Veronika Špaňárová: “Aktuálne výzvy, ktorým dnes spoločnosť čelí, si vyžadujú inú mieru zapojenia firiem ako predtým.”

Práve preto sa v Citibank dlhodobo zameriavajú na rozvoj podnikavosti mladých ľudí, ktorým venujú aj väčšinu svojich aktivít. Jednou z nich je aj intenzívna spolupráca s organizáciou Junior Achievement Slovensko, ktorú taktiež podporujú vo forme súťaže JA Citi International Innovation Camp pre študentov stredných škôl. Študenti pracujú na reálnych výzvach a môžu si tak otestovať svoje kreatívne a inovačné schopnosti a svoje výsledky prezentovať pred odbornou porotou. Aj vďaka týmto aktivitám sa v Citi môžu pýšiť už viac ako 340timi vzdelanými mladými ľuďmi.

Dedoles

Zakladateľ spoločnosti Dedoles Jaroslav Chrapko verí, že rovnaké princípy, ktoré platia v prírode, platia aj v podnikaní. Aj preto sa Dedoles snaží nastavovať všetko v súlade s tým, aby rovnaká prírodná krása a bohatstvo, aké si dnes užívame ostala aj pre budúce generácie. To dokazujú aj ich aktivity v oblasti firemnej udržateľnosti. Vďaka ich už známej aktivite Dedoles sadí les sa im podarilo v roku 2019 vysadiť v Tatrách až 40 000 stromčekov. Okrem toho sa takisto snažia vzdelávať deti v oblasti ochrany prírody ako napríklad prostredníctvom podpory vydania knižky Nezábudka a Divozel. Nezábudka symbolizuje našu Zem, ktorá nezabúda na to, ako sa k nej správame. Divozel zase symbolizuje ľudstvo. Sem-tam roztopašné, ale hlavne divoké. 600 detí sa tak s nimi vydáva na výlet, kde sa učia veľa nových vecí o tom, ako chrániť prírodu.

Dedoles
Vďaka ich už známej aktivite Dedoles sadí les sa im podarilo v roku 2019 vysadiť v Tatrách až 40 000 stromčekov.

Redbull

Vedel si, že aluminiové plechovky sú 100% recyklovateľné? Dokonca, recyklovanie plechovky spotrebuje 95% menej energie ako produkcia novej. V Redbull o tom vedia a okrem toho vedia aj to, že čím menej hliníka sa spotrebuje na výrobu plechovky, tým menšia je aj uhlíková stopa. Práve preto v súčasnosti Redbull plechovky vážia omnoho menej ako pred niekoľkými rokmi. Aj toto sú aktivity ktorými prispievajú k udržateľnosti v oblasti výroby a dodávateľského reťazca a vďaka ktorým sa im už podarilo znížiť množstvo emisií CO2 až o 9687 ton.

Pixel Federation

Ani ty si nemal nikdy rád chémiu či matematiku, alebo máš stále problém čo sa dá a nedá recyklovať a kam to patrí? V jednej z našich firiem majú aj na toto riešenie. V PIXEL FEDERATION ľuďom na vzdelávaní záleží, a preto v rámci svojej Edufactory podporujú vzdelávacie projekty, ktoré využívajú nové technológie. Tento projekt nie je zameraný len na deti, ktoré majú problém s učením alebo ich učenie nebaví, ale aj na mladých ľudí či komunity.

Šimon Šicko, zakladateľ a CEO Pixel Federation verí, že zlepšovanie sveta okolo nás, mimo firmy nemôže byť zlá stratégia, práve naopak, je to jediná stratégia ako napredovať. A práve preto sa rozhodli o zefektívnenie operatívneho fungovania firmy, celý interiér firmy sa snažili urobiť čo najviac šetriaco a použiť materiály ohľaduplné k životnému prostrediu. Taktiež nezabúdajú na firemnú kultúru, ktorá je podľa Šimona Šicka dokonca dôležitejšia ako vízia a stratégia.

Určite všetci uznáte, že je veľmi dôležité, aby firmy prispievali k lepším zajtrajškom. Každá z vyššie spomenutých firiem sa snaží o lepšiu budúcnosť, nakoľko sa rozhodla o transparentnú cestu budovania udržateľného podnikania a ich aktivity hovoria za všetko. Snažia sa zmenšovať svoj negatívny vplyv na životné prostredie, pričom zároveň zväčšujú svoj pozitívny vplyv na spoločnosť. Našou úlohou je motivovať firmy na tejto ceste a či už ste ich zákazník, zamestnanec alebo biznis partner, ukázať, že vám na tejto téme úprimne záleží. Spolupráca, správna motivácia a podpora, to je to, čo dnes naozaj potrebujeme.


  • Komentáre
  • Podobné články
0
Rozhovory

Dominika Osvaldová: Ak budeme mať rešpekt jeden k druhému, pretaví sa to následne aj k rešpektu voči prírode

0
Podujatia

Ako to vyzeralo na prvej konferencii o firemnej udržateľnosti na Slovensku

0
Podujatia

Zoznámte sa s porotou Digital PIE 2020

Navigácia

Magazíny