Predávať či kupovať priamo cez Facebook? Na Slovensku sa spúšťa Marketplace

Facebook prichádza na Slovensko s novinkou nazvanou Marketplace. Názov sám o sebe prezrádza, že nová možnosť prináša pre používateľov tejto sociálnej siete online bazár. Vďaka aktualizácii budete môcť odteraz predávať a nakupovať tovar podobne ako na známych inzertných portáloch bazos.sk alebo avizo.sk.

Už v najbližších dňoch by vám na Facebooku mala pribudnúť nová modrá ikonka v tvare predajného stánku. Po kliknutí vás presmeruje na zoznam produktov, ktoré ľudia predávajú. Rôzne funkcie zabezpečia aj filtrovanie podľa rozličných kategórií, geografickej vzdialenosti či ceny. Aj vy sami môžete predávať pomocou sociálnej siete. Stačí, ak zverejníte fotografiu produktu, stručný popis a cenu. Záujemcovia vás budú kontaktovať priamo cez Messanger. Platba za tovar a dodanie je už vo vašej réžii, nakoľko sa Facebook u nás zatiaľ nechystá platby sprostredkovávať.

Predaj oblečenia cez Facebook Marketplace
Sociálna sieť Facebook prichádza s novým online bazárom, v ktorom môžeme inzerovať všetci.

Vo svete sa obchoduje už dlhšie

Marketplace by mal fungovať na webe aj v mobilných aplikáciách. V USA Facebook predstavil túto funkciu ešte koncom roku 2016. V polovici minulého roka ho postupne začali spúšťať po celej Európe, predbehli nás aj v Českej republike či Maďarsku. Momentálne funguje už vo viac ako 50 krajinách a majitelia tejto sociálnej siete veria, že online trhovisko bude ďalším dôvodom, prečo sa nevzdať svojho konta na Facebooku. V USA je služba Marketplace veľmi populárna, podľa dostupných údajov cez ňu v máji 2017 ľudia inzerovali 18 miliónov produktov.

Platba kartou za tovar
Na forme úhrady tovaru sa budeme musieť zatiaľ dohodnúť priamo s predajcom.

Bude predaj cez Facebook bezpečný?

Marketplace funguje ako klasický online bazár. Vďaka tomu, že služba je prepojená cez Messanger, potenciálni zákazníci i predávajúci hneď vidia, kto má o daný tovar záujem. Nie je tu potrebné zverejňovanie žiadneho ďalšieho kontaktného údaju, ako napríklad email alebo číslo mobilného telefónu.

Facebook tvrdí, že na pozadí vytvára algoritmy, ktoré spájajú používateľov s najlepšími ponukami. Vrámci bezpečnosti funguje k službe nonstop podpora. Pre používateľov, ktorí boli zvyknutí predávať alebo kupovať cez skupiny na Facebooku sa nič nemení, aj táto možnosť zostáva naďalej aktívna.

  • Komentáre
  • Podobné články
0
Novinky Rady a tipy

Daniari uviedli aktualizovaný program na elektronické podpisy. Koho poteší?

0
Rozhovory

Soňa Vidiečanová z Créeme: Moje zákazníčky sú moje svetlo

0
Financie Novinky Rady a tipy

Žiadate o hypotéku ako podnikateľ? Tieto rady sa vám zídu

Navigácia

Magazíny