Ako to vyzeralo na prvej konferencii o firemnej udržateľnosti na Slovensku

V Bratislave sa po prvýkrát stretli múdre hlavy medzinárodnej konferencie o udržateľnosti zdrojov na Slovensku. SmartHead Sustainability Summit sa sústredil predovšetkým na udržateľné princípy v súkromnej sfére.

Samit organizačne zastrešila  spoločnosť SmartHead, ktorá sa zaoberá sa zodpovedným podnikaním a správaním firiem voči životnému prostrediu. Podujatie sa konalo pod záštitou Ministra zahraničných vecí a európskych záležitostí SR a Ministerstva životného prostredia SR. Informovať a inšpirovať prišli do hlavného mesta panelisti z celého sveta. Diskutovalo sa o globálnych témach, akými sú klimatické zmeny, produkcia odpadu, ale aj pracovné podmienky zamestnancov.

Udržateľnosť môžeme dosiahnuť iba spoločnými silami

Spoločenská zodpovednosť neobchádza ani podnikateľov a inštitúcie. Prvého ročníka SmartHead Sustainability Summit-u sa zúčastnil aj Roland Schatz, zakladateľ Inštitútu Globálneho Indexu udržateľnosti a senior poradca generálneho riaditeľa OSN v Ženeve, Alex Hilton, vedúci oddelenia udržateľnosti na Ministerstve zahraničných vecí Spojeného kráľovstva Veľkej Británie a Írska, Peter Irikovský, výkonný riaditeľ Exponea, Kevin A. Murray, výkonný riaditeľ Citibank v strednej Európe a Martin Kuruc, riaditeľ Tesco Stores.

SmartHead tím
Veronika Osvaldová, CEO SmartHead Co. s tímom.

Ocenenia pre tých, ktorým náš svet nie je ukradnutý

Súčasťou konferencie bolo aj odovzdávanie cien firmám zaradených do projektu bestsmarthead.com. Prvenstvo v rebríčku TOP COMPANIES THAT CARE získala spoločnosť DELL. Víťazom v kategórii najlepšie komplexne implementovaná firemná udržateľnosť získala firma Kaufland a v kategórii najlepšia udržateľná aktivita zvíťazil Slovnaft s projektom Slovnaft BAjk. Odovdzdávaním cien sprevádzala moderátorka Adela Vinceová, ktorá sa s témou udržateľnosti stotožňuje tiež. 

Zlatým klincom programu bola dražba veľkoformátových fotografií od známeho slovenského fotografa a cestovateľa Filipa Kuliševa. Ekologická iniciatíva sa pretavila aj do tejto dražby, kde každé jedno vydražené euro poputuje na vysadenie jedného stromu v Tatrách.

Ambície slovenských projektov

Na udalosti sa prezentovali aj firmy, ktoré svojimi aktivitami priamo bojujú za zdravšiu planétu. Dárius Moravčík, riaditeľ firmy Salut, predstavil projekt elektronických vizitiek. Tie by mohli nahradiť ich klasickú papierovú verziu a ročne ušetriť tisícky ton papiera. Vlasta Kubušová účastníkom priblížila firmu Crafting Plastics, ktorá vyrába úžitkové produkty z bioplastu bez využitia ropy, ktoré sa jednoducho rozložia aj v domácom komposte.

Na duševnú udržateľnosť apelova motivačná rečníčka a freediverka Katarína Linczényová. Mentálne zdravie a stresový manažment je podľa nej kľúčoý, pokiaľ chceme vybudovať úspešnú a udržateľnú firmu. 

Inšpiratívni ľudia s množstvom dobrých nápadov

Napriek závažnosti diskutovaných tém vládla na konferencie príjemná atmosféra. Cieľom samitu bolo inšpirovať jednotlivcov a firmy k pozitívnym zmenám. Účastníci sa zhodli na tom, že budovanie udržateľného sveta je našou zodpovednosťou.

Ako to na konferncii vyzeralo? Pozrite si fotogalériu:


  • Komentáre
  • Podobné články
0
Novinky

Máme firmy podporovať na ich ceste k udržateľnosti alebo byť ich kritikmi?

0
Podujatia

Zapojte sa do 4. ročníka súťaže v digitálnom marketingu Digital PIE

0
Novinky Rady a tipy

Ako vyhľadať dieru na trhu a rozbehnúť úspešný biznis

Navigácia

Magazíny