10 mýtov o marketingu na sociálnych sieťach, ktorým firmy stále veria

Ako každá časť marketingovej stratégie, aj sociálne siete so sebou prinášajú vlastné úskalia. Za posledné roky vzniklo okolo social media marketingu viacero nepresných mýtov. Internetom stále kolujú rady, ktoré už dávno neplatia, a niektoré chyby sa dookola opakujú. Zhrnuli sme 10 najčastejších mýtov aj s praktickými radami, ako sa im vyhnúť.

Ľudia budú nakupovať viac, ak budete neustále uverejňovať produktové príspevky

Zverejňovanie obsahu, ktorý sa zameriava výlučne na produkty, môže vašich fanúšikov rýchlo omrzieť. Sociálne siete by nemali slúžiť iba ako dodatočný katalóg, ktorý presne kopíruje to, čo si zákazník môže pozrieť na vašej web stránke. Zároveň platí, že nie každý príspevok musí ľudí vyzývať ku kúpe. Tvorte a publikujte užitočný obsah, ktorý potenciálnych zákazníkov oboznámi s vašimi produktmi, no zároveň ponúkne aj pridanú hodnotu. Zdieľajte aj články z firemného blogu, rôzne zaujímavosti alebo informácie zo zákulisia vášho podnikania.

Sťažnosti a negatívne komentáre stačí ignorovať

V tomto prípade nehovoríme o internetových trolloch, ale skutočných zákazníkoch, ktorí s vaším produktom alebo službou nemuseli mať najlepšiu skúsenosť. Ignorovanie legitímnych sťažností, otázok alebo obáv je veľká chyba. Či už ide o správy, recenzie alebo komentáre, snažte sa reagovať čo najskôr a slušne, nevyvolávajte hádky a nikoho neurážajte, ani keď chyba nebola na vašej strane. Ak prípadné problémy nechcete riešiť verejne, môžete nespokojného zákazníka nasmerovať na súkromné správy alebo e-mailovú adresu, kde spoločne odkomunikujete všetko potrebné.

Určovanie cieľov nemá zmysel, veď to „nakoniec nejako dopadne”

Nie je žiadnym tajomstvom, že stanovenie jasných cieľov zvyšuje vašu pravdepodobnosť na úspechu v akejkoľvek oblasti. Aj napriek tomu ale nejasné, či dokonca neexistujúce ciele stále patria medzi najčastejšie marketingové chyby podnikateľov. Nezačínajte s marketingom na sociálnych sieťach len preto, že to robí každý. Ujasnite si, čo, kedy a ako chcete pomocou sociálnych sietí docieliť. Vďaka konkrétnym a merateľným cieľom budete môcť vybudovať jasnú stratégiu a urýchliť rast vašej spoločnosti. 

Je úplne jedno, ako príspevky vyzerajú

Samozrejme, je dôležité, čo chcete svojim fanúšikom povedať, no sociálnym sieťam dominuje predovšetkým vizuálny obsah. Práve fotografie, grafiky či emojis slúžia na to, aby ste ľudí zaujali a pritiahli ich pozornosť k informáciám, ktoré chcete zdieľať. V prázdnom dokumente môže vizuál príspevku vyzerať dobre, myslite ale na to, že na sociálnej sieti bude iba jedným z mnohých. Ak nebude dostatočne pútavý, nezíska veľa pozornosti. Nezabudnite ani na konzistentnú vizuálnu identitu vašej značky, ktorej sa oplatí držať naprieč všetkými kanálmi.

Za každú cenu musíte byť na všetkých sociálnych sieťach

Za každú cenu naozaj nie. Najmä ak máte obmedzené zdroje, zamerajte svoje úsilie na tie sociálne siete, ktoré vám prinášajú najvyššiu návratnosť investícií. Ak vaša cieľová skupina nepoužíva TikTok či Twitter, nemusíte sa na týchto sieťach pohybovať ani vy. Každá platforma, na ktorej budete svoju značku propagovať, vyžaduje čas a úsilie potrebné na tvorbu originálneho obsahu a spravovanie profilu/stránky. Tieto zdroje sa oplatí využiť tam, kde výsledky vašej práce uvidí najviac potenciálnych zákazníkov. 

Sociálne siete
Svoje úsilie zamerajte na tie sociálne siete, ktoré vám prinášajú najvyššiu návratnosť investícií.

Príspevky stačí zverejňovať raz za čas

Mnohé firmy zverejňujú príspevky len vtedy, keď chcú informovať o nejakej novinke, ukázať nový produkt alebo propagovať akciu. V praxi to teda znamená, že niekedy publikujú viackrát za deň, inokedy nič nezverejnia aj niekoľko týždňov. Ak však chcete neustále rásť, musíte sociálne siete neustále zásobyť obsahom. Raz za týždeň alebo za mesiac si vyhraďte čas na plánovanie príspevkov, ktoré chcete publikovať. Tým zabezpečíte, že obsah bude vychádzať pravidelne a nebude sa príliš opakovať.

Obsah stačí skopírovať z jednej platformy na druhú

Hoci môžete zdieľať na všetkých sociálnych sieťach podobné príspevky, je potrebné prispôsobiť ich konkrétnej platforme. Ľudia majú odlišné očakávania od obsahu na Instagrame, než od obsahu na LikedIn-e. Pripravte preto obsah na mieru pre každé publikum, ktoré chcete osloviť. Môže ísť o zmenu textov, úpravu grafiky, vytvorenie videa pre konkrétnu sieť alebo publikovanie interaktívnych príspevkov (napríklad ankety). Využite potenciál svojho obsahu tým, že ich zverejníte v správnej podobe na tom správnom mieste.

Zverejnením príspevku vaša práca končí

Publikovanie príspevku či spustenie kampane nie je posledný krok, ktorý by ste mali urobiť. Okrem komunikácie s fanúšikmi a odpovedí na komentáre je dôležité aj vyhodnotenie výsledkov, ktoré vďaka marketingu na sociálnych sieťach dosahujete. Sledujte metriky, ktoré sa týkajú vašich dlhodobých cieľov a zistite, ktoré kampane sú najúspešnejšie. Zo strategického hľadiska sú dôležité aj informácie o potenciálnych zákazníkoch, ich správaní a preferenciách. Sociálne siete predstavujú výborný zdroj týchto kľúčových informácií, napríklad skrz diskusie online, ktoré by ste mali sledovať.

Ak príspevok nemá dostatok interakcií, je potrebné posilniť ho platenou propagáciou

Všimli ste si, že váš najnovší príspevok nie je ani z polovice taký úspešný ako ten, ktorý ste publikovali včera? Posilnenie príspevku platenou reklamou sa v tomto prípade môže zdať ako logický krok. Skutočnosť je ale taká, že ak príspevok nezaujal ľudí organicky, pravdepodobne nezaujme ani tých, ktorí ho uvidia ako reklamu. Platenú propagáciu sa naopak oplatí využiť pri príspevku, ktorý zaujal veľký počet ľudí a získal pozitívnu odozvu.

Marketing na sociálnych sieťach je zadarmo, alebo vyžaduje len minimálny rozpočet

Za zverejnenie príspevku síce neplatíte, no efektívny marketing na sociálnych sieťach vyžaduje určitú investíciu. Organický dosah príspevkov je zanedbateľný a všetky platformy uprednostňujú platený obsah, ktorý ukazujú väčšiemu počtu ľudí. Financie sa ľahšie kontrolujú s celkovým marketingovým plánom. Sociálne siete sú jednou z častí tejto skladačky, ktorú pri alokácii zdrojov netreba zanedbávať. Vyhraďte preto dostatok prostriedkov na tvorbu kvalitného obsahu, správu profilov aj reklamu.

Sociálne siete sa neustále menia a vyvíjajú, s čím súvisia aj zmeny v marketingových stratégiách firiem. To, čo platilo pred tromi rokmi, dnes nemusí prinášať žiadne výsledky. Venujte preto čas vzdelávaniu sa a sledovaniu nových trendov, ktoré vás udržia vždy o krok vpred pred konkurenciou.


  • Komentáre
  • Podobné články
0
Dizajn Novinky Rady a tipy

Zariaďte si home office, v ktorom budete produktívny každý deň

0
Online Marketing Rady a tipy

7 najčastejších marketingových chýb začínajúcich podnikateľov

0
Novinky Rozhovory

Veronika Osvaldová: Zlyhania sa netreba báť

Navigácia

Magazíny