Finančná správa sa rozhodla vyjsť v ústrety používateľom operačných systémov Mac OS, resp. Linux, ako aj podnikateľom, ktorí uprednostňujú webové prehliadače Firefox, Chrome, Opera, Edge alebo Safari.
Kým doteraz ste mohli podpisovať dokumenty elektronicky len za predpokladu, že ste využívali podporu MS Windows a prehliadač Internet Explorer, od 10. mája 2017 sa to zmení. Počnúc týmto termínom bude pri zhotovovaní elektronických podpisov pre dokumenty, ako napríklad daňové priznania, možné využívať viac operačných systémov aj webových prehliadačov. Nový softvér, ktorý rozširuje možnosti elektronickej komunikácie, je bezplatný a dostupný na stránke Finančnej správy.
Jediné, čo musíte urobiť, je nainštalovať si aktuálne verzie potrebných programov, predovšetkým aplikáciu D.Launcher, ktorá umožní podpisovať dokumenty s použitím uvedených webových prehliadačov. Podľa údajov daniarov sa nové pravidlá podpisovania dokumentov dotknú viac ako 300 tisíc firiem a občanov, ktoré s úradom komunikujú elektronicky.
Na podpisovanie e-dokumentov však okrem príslušného softvéru budete, samozrejme, potrebovať aj nový občiansky preukaz s čipom (eID) a takzvaným BOK kódom, čo je bezpečnostný osobný šesťmiestny kód, ktorý slúži na identifikáciu používateľa, ako aj na prístup do elektronickej schránky na portáli www.slovensko.sk.
Na samotné podpisovanie dokumentov či formulárov budete potrebovať takzvaný KEP, čiže kvalifikovaný elektronický podpis, ktorý vám po vydaní elektronického občianskeho preukazu nahrajú na polícii.