LinkedIn ako dobrý pomocník vášho biznisu

LinkedIn je sociálna sieť pre profesionálov. Jej poslaním je prepájať odborníkov po celom svete tak, aby mohli byť produktívnejší a úspešnejší vo svojej kariére. Milióny užívateľov si prostredníctvom nej hľadá kvalitné zamestnanie. Dôležitú úlohu však môže zohrať aj pri nadväzovaní nových kontaktov pre váš biznis.

V súčasnosti je už aj na Slovensku veľkým prínosom pre personalistov. Verte, že nejeden z nich si určite klikne na váš účet na sieti LinkedIn, ak ho nenájde, ste v nevýhode. Druhou tvárou tejto sociálnej platformy je jej vysoký potenciál využitia pre podnikateľské účely. Preto je dnes už otázka či by ste mali používať LinkedIn jasná, a netreba sa ňou zaoberať. Ďalej sa môžete pýtať, ako  ho správne využiť pre svoje podnikanie a zhodnotenie vašich financií. Tu je niekoľko dôvodov.

Niekoľko faktov na úvod

S viac ako 332 miliónmi členov v 110 rôznych priemyselných odvetviach a 200 krajinách nebolo nikdy ľahšie vyhľadávať, nájsť a spájať sa s tisíckami potenciálnych klientov bez toho aby ste vo vašom rozpočte vypálili obrovské diery.

Tu sú niektoré zaujímavé štatistiky, ktoré ste o sieti LinkedIn možno nevedeli:

  • Viac ako 61% ľudí ju používa ako svoju primárnu profesionálnu sieť.
  • Vytvára viac potenciálnych zákazníkov pre B2B spoločnosti,ako ktorákoľvek iná sociálna sieť.
  • Je to najväčší profesionálny sieťový server, ktorý rastie o dvoch nových členov za sekundu.

Aj preto sa domnievame, že LinkedIn je najsilnejším marketingovým nástrojom 21. storočia. Prečo? Bez ohľadu nato, čomu sa venujeme, sme v podstate všetci súčasťou marketingových procesov. Ak podnikateľ uvádza na trh svoj biznis je zásadný rozdiel v spôsobe jeho marketingovej komunikácie. Mohli by sme povedať, že 10% komunikácie tvorí to, čo hovorí a zvyšných 90%, ako to hovorí.

Ak sa venujete marketingu vašej firmy, ako všetci ostatní, je ťažké čakať na nových klientov. Na začiatku určite sami neprídu. Tradičné formy marketingu majú svoje opodstatnenie a sú veľmi účinné, avšak, stoja nemalé peniaze. Nemrhajte zbytočne financiami, ale skúste osloviť tisícky potencionálnych zákazníkov zadarmo.

Výhody profilu vašej spoločnosti na LinkedIne

  • Ponúka prehľad o celej vašej spoločnosti.
  • Zamestnanci pôsobia ako nepriamy ambasádori spoločnosti.
  • Viete presne merať vplyv vašich zmien.
  • Ak niekto spomína vašu spoločnosť, zdieľa ju alebo iným spôsobom propaguje, vždy dostanete upozornenie.
  • Schopnosť propagovať najdôležitejšie zmeny a novinky.
  • Máte možnosť prezentovať priamo vašu špecializáciu.

Zaujmite médiá

Získanie pozornosti médií na konzistentnom základe je silným spôsobom, ako zvýšiť dôveryhodnosť na trhu, propagovať svoje posolstvo pred tisíckami ľudí a postaviť vás ako autoritu v rámci odvetvia. Tradičné metódy získavania mediálneho pokrytia sú príliš drahé, alebo časovo náročné. Ale vďaka LinkedIn môžete teraz začať spájať a budovať vzťahy so stovkami novinárov a redaktorov z celého sveta. Podľa skupiny Arketi Media Group je teraz viac ako 94,2% novinárov a redaktorov na LinkedIn. Je dôležité uvedomiť si, že novinári stále čelia dvom hlavným problémom:

  • Musia stihnúť deadliny a obsahovo naplniť svoju rubriku. To pre vás predstavuje skvelú príležitosť.
  • Častokrát nemajú kľúčových odborníkov na dosah ruky.Naopak vy pravdepodobne áno.

Nadviažte nové partnerstvá

Ak si preštudujete firemnú stratégiu niektorých z najväčších značiek na svete za posledných niekoľko desaťročí, uvidíte jednu vec, ktorú majú všetci spoločnú, a to je implementácia partnerstiev spoločného podniku s kľúčovými hráčmi v odvetvíNa rozdiel od siete Facebook, LinkedIn nemá filtrované informačné kanály. Keď pridáte aktualizáciu na stránku spoločnosti LinkedIn, zobrazí sa v informačných zdrojoch vašich sledovateľov, bez ohľadu na to, ako často v minulosti interagovali s vašimi príspevkami. To znamená, že všetky vaše snahy o vytvorenie vašej stránky sú odmenené zaujatým publikom; a nie sú filtrované algoritmomJe dôležité pravidelne uverejňovať príspevky, aby ste maximalizovali dosah. Podľa spoločnosti LinkedIn by mali podniky pridávať 20 príspevkov mesačne, aby oslovili približne 60% svojich potencionálnych klientov.

Zvýšte svoju efektivitu

Štúdia z roku 2014 organizácie Content Marketing Institute a MarketingProfs zistila, že 94% B2B obchodníkov využíva LinkedIn na distribúciu svojho obsahu. Štúdia tiež ukázala, že obchodníci uviedli LinkedIn ako najefektívnejší kanál na distribúciu obsahu, ktorý je zaradený medzi Twitter, Facebook a Google+. Zdieľanie obsahu na LinkedIn získate ešte väčší dosah na publikum. Pomocou cielenej reklamy viete lepšie osloviť potencionálnych klientov. Dúfam, že tento článok vás presvedčil, že LinkedIn je pre Vašu firmu užitočnou investíciou. Využívanie tejto funkcie na vytváranie nových spojení, pritiahnutie klientov a zamestnancov a distribúciu cenného obsahu prináša LinkedIn neoceniteľný prínos k vašej marketingovej stratégii.

Užitočné tipy na zlepšenie profilu vašej spoločnosti

  • Napíšte presvedčivý súhrn vašej spoločnosti. Ak si niekto dá námahu prehliadať stránku smerom nadol až k  popisu, už prejavil záujem o vašu spoločnosť.
    Použite relevantné kľúčové slová.
  • Uistite sa, že najdôležitejší produkt alebo služba je uvedená na prvom mieste.
  • Pridajte kariérne ​​informácie a príležitosti. LinkedIn je fenomenálny náborový nástroj, ktorého potenciál by mal byť plne využitý.
  • Požiadajte o recenzie a odporúčania vašich produktov a služieb. Zdieľanie týchto odporúčaní vám pomôže pri vytváraní pocitu dôvery k vašej spoločnosti.
  • Používajte cielené aktualizácie na efektívne presadzovanie nového a dôležitého obsahu.

Využívate potenciál LinkedIn aj vrámci vašej spoločnosti? Podeľte sa s vašimi skúsenosťami a tipmi na efektívnejšiu komunikáciu a správu tejto sociálnej siete.

  • Komentáre
  • Podobné články
0
Podujatia

Zmena kvôli pandémii: Startup World Cup & Summit bude online a zadarmo

0
Dizajn Novinky Rady a tipy

Zariaďte si home office, v ktorom budete produktívny každý deň

0
Podujatia

V Bratislave sa bude konať prvý ročník konferencie o firemnej udržateľnosti SmartHead Sustainability Summit

Navigácia

Magazíny