5 tipov, ako vybudovať úspešný profil na sieti LinkedIn

Vytvára príležitosti pre budovanie obchodných vzťahov, stojí na čele B2B marketingových nástrojov a používa ho každý, kto sa chce zviditeľniť vo svojej kariérnej oblasti. LinkedIn je primárnou sociálnou sieťou profesionálov v každom sektore. Viete, ako ho naplno využiť na budovanie úspešného biznisu?

Počiatočným účelom siete LinkedIn bolo zjednodušenie práce personalistov a zamestnávateľov. Prostredníctvom tejto platformy sa ľahko spájali s ľuďmi, ktorí hľadali nové zamestnanie, študentmi a absolventmi. Profil zameraný na prezentáciu svojej kariéry má dnes vyplnený už každý, kto objavil marketingový a networkingový potenciál tejto siete. Pokiaľ ho ešte nemáte, mali by ste to napraviť. Prečo je podľa podnikateľov a firiem taký dôležitý?

Profesionálna sociálna sieť Linkedin mi umožňuje dostať sa do kontaktu so zaujímavými ľuďmi z rôznych podnikateľských odvetví.


Karol Voltemár, CEO Madviso – marketingová agentúra.

Toto je 5 tipov, ako vybudovať úspešný profil a využiť LinkedIn naplno:

Komunikujte aj s ľuďmi, ktorých nepoznáte osobne

Napriek formálnejšej atmosfére je LinkedIn sociálnou sieťou, na ktorej sa môžete zoznámiť s novými ľuďmi. Rozbiehate biznis, meníte prácu alebo ste čerstvý absolvent? Vďaka interakcii s ľuďmi, ktorí pracujú v rovnakom segmente, máte možnosť dozvedieť sa zaujímavé informácie a vytvoriť prvé obchodné partnerstvá. Reagujte na obsah ktorý zdieľajú, komentujte, zapájajte sa do diskusie, alebo im v správe položte relevantnú otázku. Pozor ale na skupinové správy, tým sa radšej vyhnite. Rešpektujte svoje kontakty a nespamujte ich nevhodným množstvom správ.

Užívateľ LinkedIn
Komunikujte s ľuďmi, ktorí pracujú v rovnakej oblasti, ako vy.

Pravidelne aktualizujte svoj profil

Ak ste si profil založili už pred nejakým časom, investujte trochu energie do jeho aktualizácie. LinkedIn neustále aktualizuje používateľské rozhranie a ponúka viac možností ako vašim profilom zaujať. Pridajte si aktuálnu business fotografiu, informácie o pracovnej pozícii a firme, v ktorej pracujete, vyplňte telefónne číslo a mailovú adresu, na ktorých vás ľudia zastihnú. Vďaka aktuálnym informáciám sa s vami ľudia jednoduchšie spoja. 

Vytvorte si vlastnú URL adresu profilu

Stačí pár jednoduchých krokov a váš LinkedIn profil bude pôsobiť profesionálne aj v prípade, že jeho URL adresu zdieľate s inými ľuďmi. Základný formát URL adresy je https://.sk.linkedin.com/in/vasemeno. Ak používate prezývku, alebo chcete adresu verejného profilu skrátiť, môžete tak urobiť v nastaveniach. 

Šetrite slová v kolónke „zhrnutie”

Položka zhrnutie (summary) vo vašom profile je dôležitá, no nemali by ste to preháňať s množstvom informácií, ktoré v nej zdieľate so svojimi spojeniami. Postačí 3-5 krátkych paragrafov, v ktorých popíšete svoje pracovné zameranie, zaujímavé kvalifikácie, schopnosti a skúsenosti.

Profil na LinkedIn
LinkedIn vám dáva možnosť zhrnúť zaujímavé fakty o sebe.

Rozprávajte o všetkom, na čom pracujete

Ak nemáte skúsenosti z rozličných pracovných pozícií, spomeňte svoje osobné projekty, dobrovoľnícke skúsenosti alebo iné zaujímavosti, ktoré sa okrajovo týkajú vašej kariéry. Nekopírujte popis práce z vašej zmluvy, spomeňte svoju pridanú hodnotu. Hovoríte viacerými jazykmi, máte za sebou kurz projektového manažmentu, alebo ste počas štúdia vyhrali nejakú súťaž? Zaraďte tieto informácie do svojho profilu. 

LinkedIn môžete využívať na viaceré účely bez ohľadu na to, v akom odvetví pracujete. Využite túto sociálnu sieť naplno.

  • Komentáre

Leave a Reply

avatar
  Subscribe  
Notify of
  • Podobné články
0
Novinky Podujatia

Top profesionáli vo firemnej udržateľnosti prídu zdieľať svoje know-how na Slovensko

0
Rady a tipy

Pravdy a mýty o time managemente

0
Dizajn Lifestyle Zábava

10 vychytených hotelov pre kreatívnych podnikateľov

Navigácia

Magazíny