Farbou roka je…

Áno, apríl sa už blíži ku koncu, a to znamená, že rok 2019 už trvá viac ako 100 dní. Ak ste zatiaľ nezapojili farbu roka do vášho biznis plánu, teraz je ten pravý čas.

Farba roka Pantone

Spoločnosť Pantone pravidelne každoročne vyhlasuje farbu roka. Na základe ich výberu sa mnohí grafici, dizajnéri a biznismeni inšpirujú a zakomponujú túto farbu do svojej tvorby. Tento koncept, ktorý určuje farebné trendy pre branding, marketing a celú kreatívnu sféru, vznikol v roku 2000. Každý rok sa v napätí čaká na zverejnenie novej farby. Farbou roku 2019 je Living Coral 16-1546. Farebný inštitút Pantone ponúka dizajnérom, marketérom, kreatívcom a značkám šancu spolupracovať a spoločne vytvoriť silné farebné odtiene. Ako vedúci inštitút zaoberajúci sa farbami disponuje nenapodobiteľnými vedomosťami. Sú expertmi nielen na to, ako farba ovplyvňuje dizajn, poznajú aj vplyv farby na konzumné správanie sa jednotlivca a trhu.

Ako ovplyvňuje farba roka marketingové nástroje?

Hoci prvé zverejnenie farby roka bolo už v roku 2000, predpovedanie trendov s jej pomocou naplno ožilo až v roku 2007. Milovníci Pantone majú v dnešných dňoch na výber zo širokej ponuky inšpiratívnych produktov, ktoré sú prevedené väčšinou monochromaticky vo farbe roka. Grafickí dizajnéri používajú farbu roka ako template pri ich kreatíve, tvorcovia produktov zakomponujú  farbu do svojich tovarov, a to zďaleka nie je všetko. Rôzne fotobanky, po zadaní kľúčového výrazu obsahujúceho farbu roka, ponúkajú široké spektrum obrázkov. Inšpiráciu, ako zakomponovať Living Coral nájdete aj na Instagrame Pantone.

Ako zaradiť farbu roka do vášho biznisu?

Rozsiahly prieskum, ktorý každoročne inštitút Pantone robí, vám ušetrí nespočetne veľa hodín, ktoré by ste venovali marketingovému prieskumu. V decembri, mesiaci zverejnenia farby, by sa mal každý dizajnér zamyslieť, ako zakomponovať farbu do biznis plánu na nasledujúci rok. Farba roka predpovedá trendy, ktoré bude konzument vnímať pozitívne. Z toho vyplýva, že by ste ju pre svoj úspešný biznis jednoznačne mali zakomponovať do produktov a dizajnu vytvoreného pre zákazníka. Niektoré kreatívne firmy dokonca aktualizujú každoročne svoj dizajn manuál na základe Pantone farby roka. Avšak rebranding si nemôže dovoliť každá spoločnosť a tak stačí farbu iba jemne zakomponovať do niektorých produktov z portfólia.

Využite farebné nástroje Pantone

Od roku 2013 ponúka Pantone dizajnérske nástroje, ktoré sú identické s farbou roku. Grafickí dizajnéri, módni dizajnéri, make-up umelci, interiéroví dizajnéri, produktoví dizajnéri – toto všetko sú ľudia, ktorí majú prístup k rôznym nástrojom Pantone Color System, ktoré môžu využiť pri tvorbe.

Kreatívne spôsoby, ako využiť Pantone Color of the Year

  • Módne spoločnosti môžu dizajnovať svoje kúsky vo farbe roka,
  • make-up spoločnosti môžu pomocou farby roka vytvárať celé kolekcie,
  • cukrárske spoločnosti môžu vytvoriť delikátne zákusky v tejto farbe,
  • grafické spoločnosti, predávajúce predpripravené dizajny, môžu vytvoriť template pre sociálne siete,
  • dekoratéri a interiéroví dizajnéri môžu ponúkať kúsky vo farbe roka.

Farby roka v uplynulých rokoch

  • 2018 – Ultra Viloet
https://www.instagram.com/p/Bq0Fgb4An44/
  • 2017 – Greenery
  • 2016 – kombinácia Rose Quartz a Serenity
  • 2015 – Marsala

  • Komentáre
  • Podobné články
0
Rady a tipy

Najlepšie online vzdelávacie platformy

0
Podujatia

České nádeje v boji o titul startupového majstra Európy

0
Financie Rady a tipy

Fyzická a právnická osoba – v čom sa líšia?

Navigácia

Magazíny