5 dôvodov prečo je grafický dizajn prioritou

Pokroky v oblasti technológií zmenili obchodnú scénu. Každý podnikateľ potrebuje zaujať svojich potenciálnych klientov, aby mohol v danej oblasti súťažiť. Vytvorenie online prítomnosti sa stalo primárnym krokom k rastu.

Nehovoríme iba o tom, ako byť viditeľný online. Ide však o efektívnu komunikáciu s cieľovým publikom. Na to neexistuje lepší spôsob ako prostredníctvom grafického dizajnu.

Grafický dizajn zohráva veľmi dôležitú úlohu v „modernom“ podnikateľskom prostredí. Predstavíme vám dôvody, ktoré vám pomôžu pochopiť, prečo je grafický dizajn prioritou a je potrebné naň klásť vysoké nároky.

Vytvorenie identity značky

Grafický dizajn vám pomôže vytvoriť vašu značku. Spotrebitelia si zvyčajne spájajú logo so značkou. To isté platí pre marketingové materiály, ako sú reklamy či balenie produktov. V prípade, že vás spotrebiteľ nájde na internete, bez toho, aby o vašej spoločnosti dostal akékoľvek odporúčanie od známych, začne na webe hľadať prvky profesionality. Nejde len o grafické spracovanie , ako je logo, dizajn webu či súhru farieb, ale aj o predstavenie značky, ako firmu. Grafika rozpráva príbeh, poslanie vašej firmy – to čo robíte, prečo to robíte a kto ste. Grafický dizajn je veľmi dôležitý pre začínajúce podniky a malé firmy, pretože umožňuje spotrebiteľom spoznať ich. Pomáha vytvoriť konzistentný obraz značky a posilňuje identitu značky. Ak potrebujete pomoc pri vytvorení správnej virtuálnej identity, môžete sa obrátiť na rôzne online reklamné agentúry.   

Vytvorenie správnej identity vašej značky je dôležitým krokom.
Vytvorenie správnej identity vašej značky je dôležitým krokom.

Zvyšovanie súdržnosti značky

Ľahko rozpoznateľný obraz značky môžete vytvoriť pomocou pravidiel. Na definovanie značky slúži dizajn manuál, teda korporátna identita značky. Tento manuál sumarizuje spôsob, akým docielite identitu vašej firmy a spôsob, akým budete firmu prezentovať pred ostatnými. Všetko však začína jednoduchým, ale veľmi dôležitým logom vašej značky. Práve to sa objavuje na všetkých propagačných materiáloch, reklamných predmetoch a hlavne, samotných produktoch. Nevyberajte si logo podľa aktuálnych trendov, zamerajte sa na nadčasové logo, ktoré bude univerzálne a bude vyzerať dobre aj o 10 rokov.

Pri tvorbe vášho grafického obrazu musíte dbať na správny výber písma. Nekombinujte viac druhov fontov, vyberte jeden až dva druhy, ktoré sú v súlade s ostatnými časťami logotypu. Dbajte na výber korporátnych farieb. Vďaka farebnosti si vašu značku všimne a zapamätá viac ľudí. Tí sa často rozhodujú pre konkrétny tovar, najmä na základe vzhľadu. Dostanete sa tak do pozornosti publika, ktoré má rado to, čo robíte.

Prednesenie odkazu značky

Niekedy slová nestačia na vytvorenie trvalého dojmu. V podnikaní sa nemusíte vždy spoliehať iba na slová, ktoré využívate na komunikáciu. Vašou tajnou zbraňou je využívanie vizuálneho obsahu. Výskumy ukazujú, že ľudia, ktorí informácie iba počujú, majú po troch dňoch tendenciu pamätať si z nich iba 10%. Ak však rovnaké informácie spojíte s vizuálnym obsahom, ľudia si ich pamätajú viac ako tri dni.

Grafický dizajn vám umožňuje prednášať odkaz vašej značky. Posilňuje vaše posolstvo, vyvoláva emócie a reakcie. To robí vaše kampane zapamätateľnými.
Príkladom je McDonald. Použitím červenej a žltej farby sa odvolávajú na mladé publikum. Evokujú vášeň a energiu, ktorú majú ich mladí zákazníci.

McDonald používa jednoduché a ľahko zapamätateľné logo a farby.
McDonald používa jednoduché a ľahko zapamätateľné logo a farby.

Podpora profesionalizmu

Prvý dojem, ktorý vyvoláte u vášho cieľového publika je veľmi dôležitý. Máte iba jednu šancu zaujať. Preto sa musíte uistiť, že všetko čo vytvárate, predstavuje vašu značku v tom najlepšom svetle.

Grafický dizajn má silu presviedčať spotrebiteľov o tom, aby premýšľali o vašom podnikaní a o tom, čo znamená. To, ako vaše výrobky alebo propagačné materiály vyzerajú, hovorí aj o vašich zamestnancoch, o spôsobe akým podnikáte. Ak spotrebiteľ vidí dizajn, ktorý je priemerný, predpokladá, že aj vaše služby budú priemerné. Ľudia majú radi pekné balenia a moderný dizajn, za ktorý sú rovnako ochotní zaplatiť.

Správny prvý dojem vedie k úspechom v podnikaní.
Správny prvý dojem vedie k úspechom v podnikaní.

Zvýšenie predaja, využívanie grafiky

Ak budete vytvárať jednotné návrhy, môžete očakávať zvyšovanie predaja. Výskum ukazuje, že spotrebiteľ venuje väčšiu pozornosť vizuálne prednášaným informáciám pred textom. Radšej trávi čas prezeraním obrázkov ako čítaním blokov textu.

Využívaním infografík či jednoduchých obrázkov môžete zvýšiť čas zotrvania potenciálneho spotrebiteľa na vašom webe. Tým vytvárate a zvyšujete povedomie o vašej značke.

Najlepšou voľbou pre váš web je minimalizmus a jednoduchosť
Najlepšou voľbou pre váš web je minimalizmus a jednoduchosť

Dizajn nie je investícia, ktorú podstupujete každý rok. Je to jednorázový poplatok, ktorý zlepší vaše vystupovanie na trhu, ukáže vás v najlepšom svetle a zaujme široké spektrum ľudí. Grafický dizajn môžete využívať v reklamných kampaniach, propagačných materiáloch alebo v samotných produktoch. Akonáhle budú vaši spotrebitelia stotožnený s vašou značkou, budú ju poznať a mať s ňou skúsenosti, budú ochotní za ňu platiť a odporúčať svojim známym.

  • Komentáre
  • Podobné články
0
Rozhovory

Michal Števula: Ak sa popálite, bude vás to stáť veľa peňazí

0
Rady a tipy

Tipy ako si vytvoriť a zlepšiť pracovné vzťahy

0
Dizajn Trendy

7 trendov v zariaďovaní kancelárie

Navigácia

Magazíny