Popularita Instagramu stále rastie, pretože je to jednoducho ovládateľná aplikácia, ktorú celosvetovo používajú bilióny ľudí. Instagram má v súčasnosti viac ako bilión aktívnych používateľov a približne 25 miliónov business profilov. Aj vďaka tomu je ideálny na online podporu vášho biznisu.
Dosah a množstvo používateľov robia z Instagramu ideálny marketingový nástroj. Instagram má svoj vlastný algoritmus, na základe ktorého zobrazuje jednotlivé príspevky. Ak sa nechcete stratiť v množstve iných postov, prečítajte si rady, ktoré vám pomôžu tomu zabrániť.
Oslovte svoju cieľovú skupinu
Instagram má dosah 2 až 7 %, čo je v porovnaní s Facebook dosahom 0,10 až 0,15 %, oveľa výhodnejšia východisková pozícia. Pravdepodobnosť oslovenie publika, ktoré chcete zasiahnuť, sa tým prudko zvyšuje. Ak budete správne používať hashtagy, môžete ho zvýšiť až na 13 %. Ak k tomu označíte aj polohu, môže dosah vystreliť až k 79 %. Využívaním týchto funkcií zasiahnete presne vašu cieľovú skupinu.
Vytvorte si presný obsahový plán
Dôležitým krokom pri propagovaní biznisu pomocou Instagramu je obsahový plán. Ten zabráni tomu, že v jeden deň pridáte tri príspevky a po zvyšok týždňa nič. Odporúčame vytvoriť si obsahový plán v kalendári (online či papierovom) s presným rozpisom.
Pravidelnosť prispievania je dôležitým faktorom, ktorý môže zlepšiť pozíciu vo vyhľadávaní. Naplánujte si, v ktorý deň vypublikujete ktorý príspevok. Výbornou pomôckou je vytvoriť fotky a videá dopredu, takže v daný deň stačí ich len zverejniť.
Používajte správne hashtagy
Použitie správnych hashtagoch, dokáže osloviť publikum, ktoré hľadá presne to, čo ponúkate. Instagram vo vyhľadávaní zhromažďuje príspevky, ktoré jednotlivé hashtagy používajú. Takto sa dajú osloviť používatelia, ktorí váš profil zatiaľ nesledujú, ale zaujíma ich daná téma. Pri jednom poste je možné použiť 30 hashtagov a pri InstaStories 10.
Ak neviete, aké použiť, môžete skúsiť rôzne nástroje, ako napríklad All Hashtag či iné. Tie skúmajú algoritmy a odporučia najvhodnejšie hashtagy. Zameriava sa vaše podnikanie na slovenský trh alebo sa k nemu viaže špecifický hashtag? Nebojte sa používať slovenské a špecifické hashtagy. Práve vďaka nim presnejšie a jednoduchšie oslovíte svoju cieľovú skupinu.
Ukážte, čo práve robíte
InstaStories sú prvou funkciou, ktorú po spustení Instagramu používatelia vidia a umožňujú budovať osobnejši vzťah ako príspevky. Najnovšia funkcia Chat dokonca umožňuje vlastníkovi účtu a jeho fanúšikom priamo komunikovať. Okrem toho môžete využiť funkcie Anketa, Otázky či kvíz. Všetky umožňujú vytvoriť priateľskú a osobnú atmosféru, a to je presne to, čo vytvára z jednorazových zákazníkov pravidelných.
Spolupracujte s Influencermi
Influenceri sú ľudia, ktorí sú schopní presvedčiť potencionálnych kupujúcich, aby sa zaujímali práve o váš produkt. Influencer marketing je populárny, pretože ľudia rýchlejšie uveria osobnému odporúčaniu človeka, ktorého poznajú či obdivujú. Dôležité je vybrať si pre spoluprácu správneho influencera. Pri rozhodovaní sa pozrite na jeho dosah, doterajšie výsledky a komunikáciu s vašimi potenciálnymi zákazníkmi. Influenceri sa dajú zaradiť do piatich základných skupín:
- Expert – osoba, ktorá dokáže presvedčiť aj profesionálov na danú oblasť.
- Trendsetter – dokáže ovplyvňovať trendy, takže je vhodný pri uvádzaní nových produktov na trh.
- Blogger – Využíva vlastnú platformu ako blog či osobný web. Má vytvorený vzťah so svojimi čitateľmi. Zvyčajne sa zameriava iba na jednu oblasť, napr. cestovanie.
- Celebrita – herci, speváci alebo športovci. Spolupráca býva úspešná vďaka tomu, že ide o verejne známu osobu, ktorej ľudia veria.
- Ambasádor – osoba, ktorej darujete svoj produkt alebo, pri dlhodobej spolupráci, viac produktov. Môžete si vybrať niekoho zo zákazníkov a propagáciu budete mať výhodne, len za cenu daného produktu.
Ak chcete siahnuť po spolupráci s netradičnejšími influencermi, populárni sú zvierací alebo detskí, ktorých profil spravujú rodičia. Najnovšie sa objavujú aj virtuálni influenceri, ktorí sú vytvorení AI – umelou inteligencou.
Mohlo by vás zaujímať: 7 aplikácií pre efektívnejší marketing.
Komunikujte so svojim publikom
Publikum na Instagrame tvoria reálni ľudia, a tí majú radi osobný prístup. Keď sa začne fanúšikovská základňa rozrastať, začnú ľudia komentovať príspevky. Dobrý spôsob, ako prostredníctvom sociálnych sietí vytvoriť personalizované vzťahy, je pomocou komentárov. Nájdite si preto čas odpísať vašim sledovateľom. Pre zvýšenie povedomia môžete komentovať a lajkovať aj príspevky používateľov zo svojej cieľovej skupiny, ktorí vás ešte nesledujú.
Usporiadajte súťaže
Podľa štatistík rastú Instagram účty, ktoré pravidelne pripravujú súťaže, až 70 ráz rýchlejšie ako tie, ktoré súťaže nerobia. Súťaže sú veľmi populárnou a účinnou marketingovou stratégiou. Ich základné výhody sa dajú zhrnúť do štyroch bodov:
- Zvýšenie predajnosti produktov.
- Získanie veľkého množstva nových sledovateľov za krátky čas.
- Zvýšenie povedomia o značke, biznise.
- Zvýšenie reakcií pri príspevkoch.
Ich princíp je pritom jednoduchý. Stačí vybrať zaujímavý produkt, ktorý zaujme vašu cieľovú skupinu a vyzvať ju k akcii. Akciou v tomto prípade môže byť zdieľanie príspevku so súťažou, lajkovanie, komentovanie či označovanie priateľov pod postom.
Vyšperkujte svoje bio
Instagram “bio” je vizitka vášho profilu. V 150 znakoch alebo emoji môžete krátko a zaujímavo predstaviť seba alebo vaše podnikanie. Pri popisovaní využite jednoduché a jasné kľúčové slová alebo sa rozpíšte, či využite svoj slogan.
V tomto prípade sa kreativite medze nekladú. Dôležité je len to, aby bolo okamžite jasné, čo ponúkate. Do tejto časti vašej stránky je tiež možné vkladať odkazy na web stránky obchodu či na akcie, ktoré na nich prebiehajú. Nezabudnite na svoj e-mail alebo iný spôsob, ako sa s vami zákazníci môžu spojiť.
Prejdite na business účet
Instagram vie, že je dobrý pre podnikanie, a preto ponúka možnosť Business Account. Je to protiklad ku klasickému účtu. Ponuka je rozšírená napríklad o možnosť platenej reklamy, ktorá posunie príspevky vo vyhľadávaní na lepšiu pozíciu. Výhodou business účtu je aj možnosť sledovania štatistík a dosahov príspevkov. Keď viete, ktoré príspevky sú najpopulárnejšie môžete to zohľadniť vo svojom obsahovom pláne.
Vytvárajte zaujímavý obsah
Obsah musí byť rovnako unikátny ako samo podnikanie. Každý príspevok by mal sledovateľom ponúknuť možnosť dozvedieť sa viac. Profil nemusia tvoriť len fotky, zaujímavé môžu byť aj rôzne videá či ilustrácie. Nebojte sa inšpirovať aj profilmi, ktoré obdivujete.
Ak vám chýbajú nápady, skúste sa pozrieť napríklad na účty Vemzu, Airbnb, Madewell či Daniel Wellington. Na Produktových fotkách nemusia byť len samotné produkty. Zasaďte výrobok do zaujímavej kompozície, ktorá bude ladiť s vašou farebnou paletou.
Zákazníci oceňujú autentickosť a reálnosť, inak to nie je ani na sociálnych sieťach. Tvorba marketingovej podpory cez Instagram dokáže nielen priviesť nových sledovateľov, ale aj vytvoriť z nich stálych zákazníkov. Dúfame, že vám článok pomohol lepšie sa v marketingu cez Instagram zorientovať. Dozvedeli ste sa niečo nové? Využívate vo svojom podnikaní aj iné sociálne siete? Budeme radi, keď sa s nami podelíte o vaše názory a skúsenosti.