Najlepšie vianočné reklamy roku 2018

Veľké značky každoročne bojujú o to, aby upútali pozornosť spotrebiteľov na čoraz viac nasýtenom poli vianočných reklám. Tohtoročné vianočné reklamy sa nás snažili fascinovať návratom očarujúcich medvedíkov, šokovať dopadom odlesňovania či prekvapiť talentom mladej speváckej hviezdy. Značky sko sú John Lewis, Sainsbury, Boots alebo Burberry vyvinuli obrovské úsilie aby na nás v tomto sviatočnom období zapôsobili emočne a kreatívne. Myslíte, že sa im to podarilo?

Iceland Foods, ekologická myšlienka na Vianoce

Reklama so silným odkazom anglického supermarketu Iceland sa v tomto roku stala jednou z najvirálnejších. Supermarket využil svoju reklamu na zvýšenie povedomia o katastrofických účinkoch, ktoré môžu mať plantáže palmového oleja na lesy a živočíchy, ktoré v nich žijú.

S viac ako päť a pol miliónom zobrazení na YouTube nieje pochýb, či by sa táto reklama, v spolupráci s environmentálnou organizáciou Greenpeace mohla zaradiť medzi tie najlepšie v tomto roku. Ide o reklamnú kampaň, ktorá má dôležité politické posolstvo, pekný vizuál a medzinárodný význam.

Saynsubury a Kúzelná noc

V reklamnej kampani Saynsbury stavili na istotu. Vysoká miera sentimentu a emocionality tu rozhodne funguje. Je to jednoduché a veľmi účinné. Zatiaľ čo mladá spevácka hviezda spieva známu pieseň “You get what you give” od hudobnej skupiny New Radicals, ostatné deti stavajú vianočnú scénu. Na konci videa rozsvieti vianočný stromček chlapec v kostýme zástrčky. Táto scéna sa stala na internete veľmi populárnou. Je predmetom viacerých tzv. “meme komiksov”.

Letisko Heathrow – Medvede sú späť

Medvedíky Heathrow sú oficiálne späť. Doris a Edward sa dostali na titulky v roku 2016, keď sa objavili v sezónnej reklame Heathrow, a urobili to znova tým, že v tohtoročnej sviatočnej kampani dosiahli víťazoslávny návrat. Kto môže odolať príbehu starších medvedíkov, ktorí sa vrátia domov do Veľkej Británie z ich odchodu do dôchodku na slnečnej Floride, aby strávili Vianoce so svojou rodinou? Celú atmosféru dotvára pieseň “Everytime you go away,” ktorej autorom je Paul Young.

John Lewis, Elton John a piáno

John Lewis každoročne valcuje scénu vianočných reklám svojou sentimentalitou a veľkým umom navodiť čaro vianočnej atmosféry. Vianočná inzercia Johna Lewisa tento rok však u divákov vyvolala pomerne zmiešané reakcie. Očakávalo sa, že pôjde o ich jednoznačne najlepšiu kampaň. Zatiaľ čo si pocta od John Lewis ikonickej kariére sira Eltona Johna získala pochvalu zo strany celebrít, ako je James Corden, mnohí sa vyjadrili, že nesplnila to, na čo sú ich diváci zvyknutí. Najmä po úspechu predchádzajúcich vianočných kampaní, ako je „Človek na Mesiaci“, „Medveď a zajac“ a „Dlhé čakanie“.

Drogéria Boots, aj malý darček dokáže veľké veci

Tento príbeh o vzťahu matky a dcéry počas vianočného obdobia je prekvapivo príjemnou ponukou od Boots. Samozrejme, nezanecháva rovnaký dojem ako vianočné reklamy od Iceland či Sainsbury, avšak pre každého, kto niekedy cítil, že má napäté alebo trochu nepochopené vzťahy so svojimi rodičmi alebo inými blízkymi, v reklame nájde zaujímavé posolstvo. Reklama vyjadruje svoji hlavný odkaz prostredníctvom tínedžerskej lásky ku svojej matke.

Burberry, zavrite oči a zamyslite sa

Medzi množstvom radostných a veselých vianočných reklám prichádza vianočná kampaň Burberry, ktorá zachytáva netradičný pohľad na rodinné tradície.
Krátky film je esteticky ohromujúci, natočený a režírovaný inovatívnym umelcom a fotografom Juno Calypso. Zo všetkých vianočných reklám vydaných tento rok je určite jedným z najviac vizuálne podmanivých a umeleckých.

Ako malý bonus stojí určite za zmienku aj návrat slávneho Macaulay Culkin, ktorého vo svojej reklamnej kampani využila spoločnosť Google.

Týchto 7 reklám patrí jednoznačne medzi to najlepšie čo nám tento rok svet reklamy ponúkol. Ktorá z nich najviac oslovila vás? Poznáte vianočnú reklamu, ktorú ste v článku nenašli, a zaslúžila by si miesto v našom zozname? Podeľte sa o ňu s nami v komentároch.

  • Komentáre
  • Podobné články
0
Podujatia

Rakety slovenskej reklamy budú hovoriť o trendoch v online marketingu

0
Podujatia

Zoznámte sa s porotou Digital PIE 2020

0
Rozhovory

Barbora Bošková: Začať vlastný biznis, ktorý by sa dal udržiavať na diaľku, nie je brnkačka

Navigácia

Magazíny